Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Minoritní sporty ve fotografii
Hrubá, Kateřina ; Géla, František (vedoucí práce) ; Lábová, Sandra (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část na základě rozhovorů s profesionálními českými sportovními fotografy a uvedené literatury popíše, co je menšinový (minoritní sport), jaká specifika má jeho fotografování a porovná ho s fotografováním známých velkých sportů, jako je například hokej nebo basketbal. V dalších kapitolách se pak tato práce zaměřuje především na význam fotografie při medializaci a rozšiřování povědomí o malých sportech. V závěru se nachází metodologická kapitola, která přibližuje způsob zpracování materiálů a tvorbu praktické části, která je koncipovaná jako fotokniha a nabízí vhled do stále malého světa lakrosu v Česku. Zachycuje nejen zápasy, ale i přípravu a vizuálně zajímavé zákulisí.
Analýza marketingového mixu FK Dukla Praha a návrhy na jeho zlepšení
Bittengel, Günter ; Procházka, Jan (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU FK DUKLA PRAHA A NÁVRHY NA JEHO ZLEPŠENÍ Cíle práce: Analýza jednotlivých marketingových prvků, které tvoří kompletní marketingový mix. Komunikace s fanoušky klubu a zjištění jejich postojů k marketingu. Následné navrhnutí patřičných doporučení v oblasti marketingu, která by zlepšila současnou image klubu. Metody: Pro analyzování současného marketingového mixu bude použita případová studia a SWOT analýza, která odhalí silné a slabé stránky klubu. Kontakt s vedením klubu proběhne pomocí neformálního rozhovoru. Pro zjištění postoje fanoušků použijeme dotazník. Výzkumným souborem budou pravidelní fanoušci klubu. Získaná data spojím s vlastními poznatky a pokusím se udělat návrhy na zlepšení marketingového mixu. Výsledky: Vypracované návrhy budou předloženy vedení klubu a budou mít možnost realizovat patřičné kroky k dosažení nových marketingových cílů. Studie odhalila nedostatky v oblasti marketingu a pomohla tak klubu. Klíčová slova: marketingový mix, komunikační mix, medializace, dotazník
Medializace měnové odluky a vzniku české koruny v roce 1993
Šimečková, Barbora ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Lysoněk, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se věnuje dosud neprobádané oblasti studia, a to prostředkům a funkcím medializace měnové odluky a vzniku české koruny v únoru roku 1993. Práce mapuje český mediální diskurs věnovaný této problematice a odpovídá na otázku, zda sdělovací prostředky mohly prostřednictvím svých obsahů přispět k pozitivnímu vnímání a přijetí této podstatné ekonomické reformy, která fakticky dovršila proces rozdělení československé federace k 1. lednu 1993. Využívá k tomu kvalitativní metody výzkumu - sémiotickou analýzu a analýzu diskursu. Úvod práce stručně nastiňuje společensko-politickou situaci v zemi. Teoretická část práce popisuje roli peněz a měnové politiky, technickou přípravu měnové odluky včetně vytvoření nové série bankovek a nastiňuje trendy českých médií po roce 1989. Metodologická část obsahuje konkrétní cíle, klade výzkumné otázky a podrobněji představuje zvolený postup výzkumu. Praktická část práce analyzuje mediální obsahy věnované měnové odluce v českých denících Blesk, Hospodářské noviny, MF Dnes a Rudé právo a ve vybraných pořadech České televize v prvním čtvrtletí roku 1993. Hlavní výstup této analýzy tvoří diskuse nad vyplynulými závěry a jejich rozvedení do hypotéz, které je možné testovat v dalších studiích zejména kvantitativního charakteru výzkumu.
Role médií a jejich narativu ve veřejně politickém procesu: Perspektiva Narrative Policy Framework
Tchaou, Dominica ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Čampulková, Jitka (oponent)
Z teorie veřejné politiky víme, že součástí veřejně politického procesu jsou také média, která se do něj mohou zapojovat různými způsoby, v první řadě jako zprostředkovatelé různých veřejně politických preferencí. Sdělovací prostředky jsou zároveň konstruktérem významů různých veřejně politických událostí. Od toho se pak odvíjí, jak bude publikum na záležitosti veřejné politiky nahlížet. Média se mohou stát také aktivním účastníkem veřejně politických debat, kam pak budou šířit svá veřejně politická přesvědčení a preference. Touto problematikou se zabývá Narrative Policy Framework, skrze který budu nahlížet na vliv médií ve zvoleném případě. Tato teorie vnímá jako jeden ze základních prvků veřejně politického procesu narativ. Práce je zaměřena na případ schvalování opatření rodinné politiky v České republice. Konkrétně zvýšení rodičovského příspěvku, ke kterému došlo na konci roku 2019. Tato změna vyvolala velký zájem veřejnosti, ale také médií, která se k problematice často vyjadřovala. Cílem práce je zjistit, jaký narativ sdělovací prostředky utvořily, a zda se média prostřednictvím tohoto narativu aktivně zapojila do veřejně politické debaty s možným vlivem na výslednou podobu veřejné politiky.
Problematika dárcovství krve z pohledu lékařů a laické veřejnosti
Cicák, Filip ; Kordulová, Pavla (vedoucí práce) ; Kulhavá, Miluše (oponent)
Úvod do problematiky: Vlastnosti lidské krve jsou natolik specifické, že se doposud nepodařilo lidskou krev nahradit jinou tekutinou než získáním jako darem krve od dárců. V České republice v posledních letech není dostatečný počet nových dárců krve, který by vyrovnal úbytek v počtu dárců daný zvyšující se incidencí řady civilizačních onemocnění a věkem (Český červený kříž, 2020). Dárcovství krve a potřeba krevních přípravků se s rozvojem léčebných metod a medicíny jako vědy neustále zvyšuje. Zajištění dostatečného počtu dárců krve a dostatečná deponace krve získaná od dárců je stálým úkolem zdravotnictví (Společnost pro transfuzní lékařství ČLS JEP, 2019). Cíl práce: Hlavní cílem výzkumného šetření bylo zmapovat problematiku dárcovství krve, identifikovat faktory, kterými jsou dárci krve motivováni k dárcovství. Dále co může způsobovat stagnaci v nárůstu dárců krve a jakými prostředky lékaři motivují potencionální dárce krve. Metodika: Pro výzkumné šetření byla zvolena kvalitativní výzkumná metoda. Sběr dat proběhl formou polostrukturovaných rozhovorů a byl ukončen dosažením teoretické nasycenosti dat. Z důvodu zachování autentičnosti byl použít audiozáznam, pomocí kterého byly rozhovory přepsány. Otevřeným kódováním byla analyzována data u celkem 6 potencionálních dárců, 9 pravidelných dárců a 9...
Medializace problematických období v životě známých sportovců a jejich reflexe
Kozlovská, Tereza ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce "Medializace problematických období v životě známých sportovců a jejich reflexe těchto období" se zabývá způsobem medializace vybraných sportovců v českém prostředí, a tu zkoumá metodou kvalitativní analýzy mediálních textů ze dvou tištěných celostátních deníků a jejich online verzí. Výzkum doplňují e-interview se sportovci, které obohacují práci o pohled samotných účastníků na jejich medializaci. Práce si klade za cíl poskytnout hlubší vhled do dané problematiky a zjistit, jak probíhá medializace problematických období u sportovců, a jak ji reflektují sami tito sportovci. Výzkum ukázal, že při medializaci vybraných sportovců často docházelo ke střídání pozitivního a negativního obrazu, ačkoliv jejich obraz nepřetržitě rámovaly oslavující přívlastky reflektující jejich dosažené úspěchy. Medializace problematických období byla napříč vybranými médii značně kongruentní, což popsali i sami sportovci. Na konci vymezených období, nebo v budoucnu, došlo u všech vybraných sportovců k opětovnému získání jejich mediálního statusu hrdiny, případně národního hrdiny. Zajímavým zjištěním bylo, že sami sportovci se vlastní medializací příliš nezabývali, naopak snažili se často oprostit od vlivu médií, nechtěli být vystaveni jejich negativnímu dopadu na ně. Sportovci uvedli, že média v době jejich...
Medializace měnové odluky a vzniku české koruny v roce 1993
Šimečková, Barbora ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Lysoněk, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se věnuje dosud neprobádané oblasti studia, a to prostředkům a funkcím medializace měnové odluky a vzniku české koruny v únoru roku 1993. Práce mapuje český mediální diskurs věnovaný této problematice a odpovídá na otázku, zda sdělovací prostředky mohly prostřednictvím svých obsahů přispět k pozitivnímu vnímání a přijetí této podstatné ekonomické reformy, která fakticky dovršila proces rozdělení československé federace k 1. lednu 1993. Využívá k tomu kvalitativní metody výzkumu - sémiotickou analýzu a analýzu diskursu. Úvod práce stručně nastiňuje společensko-politickou situaci v zemi. Teoretická část práce popisuje roli peněz a měnové politiky, technickou přípravu měnové odluky včetně vytvoření nové série bankovek a nastiňuje trendy českých médií po roce 1989. Metodologická část obsahuje konkrétní cíle, klade výzkumné otázky a podrobněji představuje zvolený postup výzkumu. Praktická část práce analyzuje mediální obsahy věnované měnové odluce v českých denících Blesk, Hospodářské noviny, MF Dnes a Rudé právo a ve vybraných pořadech České televize v prvním čtvrtletí roku 1993. Hlavní výstup této analýzy tvoří diskuse nad vyplynulými závěry a jejich rozvedení do hypotéz, které je možné testovat v dalších studiích zejména kvantitativního charakteru výzkumu.
Spolupráce médií s neziskovými organizacemi na příkladu kauzy "Stromkaři" a mediální zpracování případu
Nguyenová, Thuong Ly ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zaměřuje na způsob mediálního zpracování kauzy "Stromkaři" a na komunikaci novinářů se zástupci neziskových organizací. V kauze jde o pracovní vykořisťování cizinců v českých lesích. Pracovníci za odvedenou práci nedostali zaplaceno, ubytování a strava byly také nedostatečné. Tato praxe se dotkla několika národnostních menšin. Případu se ujali právníci, kauzu pak veřejnosti otevřely neziskové organizace a média. Práce kauzu "Stromkaři" na začátku představí a přiblíží vývoj případu, dále se věnuje problematice spolupráce médií s neziskovými organizacemi. Rozhovory s představiteli obou institucí ukazují, jak spolu komunikují, co by vedlo k lepší spolupráci a jaká je medializace neziskových témat. Rozhovory také ukazují, jak probíhala část komunikace a spolupráce v případě "Stromkařů". Následuje analýza vybraných tištěných titulů. Cílem práce bylo zjistit způsob komunikace médií s neziskovými organizacemi v českém prostředí a analyzovat medializaci případu "Stromkaři".
Prostředky a funkce medializace finančních trhů v minulém desetiletí
Šimečková, Barbora ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kyjonková, Petra (oponent)
Bakalářská práce se věnuje prostředkům a funkcím medializace finančních trhů v minulém desetiletí na materiálu tištěných, vysílacích a síťových médií. V úvodu práce je stručně nastíněn současný stav ekonomického zpravodajství v českém mediálním prostředí. První část práce poskytuje teoretická východiska mediální (využití sémiotiky) i ekonomická (teorie finančních trhů). Praktická část analyzuje medializované výstupy z finančních trhů ve vybraných titulech denního tisku (Hospodářské noviny, Mladá fronta E15, MF Dnes a Lidové noviny), zpravodajských portálech na internetu (Ihnes.cz, E15.cz, iDnes.cz a Lidovky.cz) a ve vysílání České televize. Analýza využívá poznatků z oboru sémiotiky - nauky o znacích a znakových systémech. Cílem práce je vymezit prostředky, které jsou pro medializaci výstupů z finančních trhů využívány v závislosti na druhu média (tištěná, vysílací, síťová média), a zhodnotit jejich funkce. Pozornost je věnována rozdílnosti prostředků v ekonomicky zaměřených a všeobecných médiích. Výsledky analýzy dokazují silnou stereotypnost prostředků medializace finančních trhů napříč sledovanými médii, časté využití symbolů, tabulek, grafů a dalších grafických prvků. Závěr práce přináší několik hypotéz pro další zkoumání tematiky. Podstatnou součástí práce je obrazová příloha.
Analýza marketingového mixu FK Dukla Praha a návrhy na jeho zlepšení
Bittengel, Günter ; Procházka, Jan (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU FK DUKLA PRAHA A NÁVRHY NA JEHO ZLEPŠENÍ Cíle práce: Analýza jednotlivých marketingových prvků, které tvoří kompletní marketingový mix. Komunikace s fanoušky klubu a zjištění jejich postojů k marketingu. Následné navrhnutí patřičných doporučení v oblasti marketingu, která by zlepšila současnou image klubu. Metody: Pro analyzování současného marketingového mixu bude použita případová studia a SWOT analýza, která odhalí silné a slabé stránky klubu. Kontakt s vedením klubu proběhne pomocí neformálního rozhovoru. Pro zjištění postoje fanoušků použijeme dotazník. Výzkumným souborem budou pravidelní fanoušci klubu. Získaná data spojím s vlastními poznatky a pokusím se udělat návrhy na zlepšení marketingového mixu. Výsledky: Vypracované návrhy budou předloženy vedení klubu a budou mít možnost realizovat patřičné kroky k dosažení nových marketingových cílů. Studie odhalila nedostatky v oblasti marketingu a pomohla tak klubu. Klíčová slova: marketingový mix, komunikační mix, medializace, dotazník

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.